Tanzania Specialist B.V. Allmänna villkor och ANVR Traveller Terms

Tack för att du väljer Tanzania Specialist B.V. som din pålitliga resepartner. Vi är dedikerade till att ge dig exceptionella reseupplevelser och se till att din resa är smidig och trevlig. Innan du gör en bokning hos oss måste du se till att du noggrant har läst och förstått följande villkor som styr våra tjänster. Vi står till ditt förfogande för att besvara alla frågor du kan ha.

På alla bokade resor gäller både de ytterligare villkoren från Tanzania Specialist B.V. och ANVR Traveller Terms (du kan läsa den senare här). Oavsett vilket år som anges i ANVR Traveller Terms gäller de universellt för alla resor som bokas hos oss, oavsett reseår.

Villkoren för Tanzania Specialist B.V. råder i alla situationer om inte annat anges.

Tanzania Specialist B.V.  – Villkor och bestämmelser

Tanzania Specialist B.V. är registrerat i Nederländerna hos handelskammaren under nummer 65050401.

De villkor som beskrivs nedan är specifika för de tjänster som tillhandahålls av Tanzania Specialist B.V. (nedan kallat ”Tanzania Specialist”, ”TS”, ”vi” eller ”oss”) till dig, vår klient (nedan kallad ”klient” ”resenär” och ”du”, huvudbokaren, såväl som bokningsparten), och användningen av dess webbplats, sociala mediesidor, mobilapp Africa Safari App och onlineportaler, och ersätter alla motstridiga T & CC av externa enheter, inklusive de från ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), som också är tillämpliga på alla resor som drivs av oss.

1. Sekretess och dataskydd

Vi åtar oss att skydda din integritet och hantera dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Genom att använda vår webbplats och kontakta oss via tillhandahållna kanaler samtycker du till insamling, användning och avslöjande av din personliga information enligt beskrivningen i vår integritetspolicyn.

2. Ändring av våra villkor och bestämmelser

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra och/eller uppdatera våra villkor. Eventuella ändringar träder i kraft omedelbart efter att de har publicerats på vår webbplats. Genom att fortsätta använda vår webbplats efter sådana ändringar samtycker du till att vara bunden av de ändrade villkoren. Om vi reviderar våra villkor kommer våra kunder som redan har gjort en bokning att få ett e-postmeddelande om detta. De reviderade villkoren kommer automatiskt att gälla från och med den tidpunkten, såvida inte en skriftlig invändning görs av kunden inom två veckor.

3. Immateriell egendom

Innehållet, logotyperna, varumärkena och andra immateriella rättigheter på vår webbplats ägs av eller licensieras till Tanzania Specialist B.V. och skyddas av tillämpliga lagar om immateriella rättigheter. Du får inte använda, reproducera, modifiera, distribuera eller visa någon av våra immateriella rättigheter utan vårt föregående skriftliga medgivande.

4. Priser och avgifter

4. 1 Prissättning på webbplatsen

Alla priser som publiceras på www.tanzania-specialist.se är per person (om inte annat anges) och anges i US-dollar (USD$) och euro (EUR€). Kostnader för pass eller visum, gränsskatter (om tillämpligt), dricks till guide, chaufför och hotellpersonal, försäkringar, ytterligare utflykter eller personliga utgifter ingår inte i resans pris. Rabatter för barn eller högsäsongspriser under hög- och semestertider ingår inte. Alla priser på webbplatsen bör endast användas som en riktlinje. Tanzania Specialist kan inte hållas ansvarigt för eventuella ändringar eller prissättningsfel. Tanzania Specialist kommer att tillhandahålla faktiska kostnader i sina offertförslag. Offerterna är giltiga i 3 veckor och tillfälliga förslagsändringar är föremål för övergripande prisförändringar för resepaket.

4. 2 Tilläggsavgifter

Frågor som påverkar en tilläggsavgift skulle inkludera, men är inte begränsade till, ökningar av transportkostnader (t.ex. bränsle, reguljära flygpriser och andra tilläggsavgifter för flygbolag, skatter eller avgifter som ska betalas för tjänster som landningsskatter eller ombordstignings- eller landstigningsavgifter i hamnar eller flygplatser), ökningar av parkavgifter, reservavgifter eller koncessionsavgifter eller valutakurser som är relevanta för resepaketet. Priset på din resplan kommer att baseras på kända kostnader vid tidpunkten för utfärdandet av resplanen. Från och med den dag då paketreseavtalet ingås och fram till 20 dagar före paketresans början förbehåller sig TS rätten att ta ut en tilläggsavgift om kostnaderna har ändrats sedan resplanen utfärdades. Om tilläggsavgiften överstiger 10 % av det totala semesterpriset har du rätt att avbeställa resan och få full återbetalning av alla betalda belopp. Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i och korrigera fel i annonserade priser när som helst innan din semester bekräftas. Vi kommer att informera dig om eventuella fel som vi är medvetna om och om det då gällande priset vid bokningstillfället. Kunderna måste acceptera att förhållandena i vissa afrikanska länder inte är desamma som i utvecklade länder. Det finns alltid möjlighet till oannonserade och plötsliga förändringar i statligt reglerade avgifter och skatter, till exempel nationalparksavgifter och skatter. Tanzania Specialist har rätt att vidarebefordra dessa lokala skatter / avgifter till sina kunder.

5. Bokning, betalningar och avbokningar

5. 1 Bokningsbekräftelse

När en kund begär en offert på vår webbplats skickar vi omedelbart en omfattande resplan till deras e-postadress. Denna detaljerade resplan beskriver de olika destinationer de kommer att besöka, de aktiviteter de kommer att göra och boende där de kommer att bo, så att de kan få en tydlig förståelse för vad de kan förvänta sig. Efter detta är det absolut nödvändigt att kunden antingen bekräftar att de accepterar den föreslagna resplanen eller ger förslag på eventuella ändringar de önskar.

De safaritjänster som överenskommits med kunden under hela denna process kommer att tillhandahållas flitigt, utom i händelse av oförutsedda omständigheter, såsom vägavstängningar, dåligt väder eller säkerhetsproblem. I sådana fall kan resplanen ändras eller avslutas (se avsnitt 5.3.2. och 6.2.).

5. 2 Betalning

Betalning kan ske via banköverföring, betal- eller kreditkort samt andra direkta kortbetalningar.

När kunden har accepterat ett förslag får han eller hon en faktura med alla detaljer. Vi kräver en depositionsbetalning på 50% av resans kostnad inom 10 dagar efter mottagandet av fakturan och 100% förskottsbetalning om bokningen gjordes inom 61 dagar före avresan. Vi kan inte garantera en bokning om en deposition eller ett helt belopp är försenat.

Om kunderna bokar internationella flygbiljetter med oss kräver vi 100% betalning inom en angiven bokningsfrist.

I båda fallen måste full betalning ske senast 61 dagar före avresedatum. Om full betalning inte sker inom denna tidsfrist har vi rätt att avbeställa resan och tillämpa tillämpliga avbeställningsavgifter (se avsnitt 5.3.1). Reseavtalet kommer då automatiskt att upplösas och du kommer att få ett meddelande innan. I sådana fall har vi inget ansvar och avbeställningen sker utan påföljd för oss. Huvudbokningsnamnet är ansvarigt för full betalning på uppdrag av hela partiet, och alla medlemmar samtycker till de angivna villkoren. Huvudbokningsnamnet är solidariskt ansvarigt för alla skyldigheter som följer av avtalet.

Tidsfrister för sista minuten-resor
Vid resor som äger rum inom 61 dagar från bokningstillfället ska hela resans pris betalas inom två dagar från det att fakturan skickats, oavsett den förvalda tidsfristen på 10 dagar som anges på fakturadokumentet. Om resenären inte betalar i tid kommer de att vara i laglig standard och avtalet kan sägas upp omedelbart av TS. Alla betalningar du gör till oss kommer att säkras av SGR, eftersom Tanzania Specialist B.V. är en fullt ackrediterad och bondad SGR-medlem (SGR-nummer: 3700). Du kan hitta mer information om detta certifikat här.

Som ett nederländskt företag kan vi inte vara medlem i till exempel ATOL, men vi är medlem i den nederländska garantifonden (SGR), vilket ger dig samma täckning. När du betalar kommer din betalning att säkras av SGR.

5.3 Avbeställning och/eller återbetalning

5.3.1 Avbokning från kundens sida

I händelse av att du avbokar din bokning, helt eller delvis, kommer Tanzania Specialist att ta ut avbokningsavgifter enligt definitionen i avsnittet nedan. Detta är endast annorlunda om resenären säger upp avtalet för att han inte accepterar ett förslag till en väsentlig förändring av resan eller om resan avbokas av resenären om oundvikliga och oförutsägbara omständigheter inträffar på destinationsorten som väsentligt påverkar genomförandet av resan. I dessa situationer kommer Tanzania Specialist inte att debitera avbokningsavgifter om hon anser att resenären på ett giltigt sätt kan vädja till de situationer som nämns ovan.

  • 61+ dagar före avresa: deposition återbetalas inte
  • 0-61 dagar före avresa: 100% av resekostnaden

5.3.2 Avbokning av TS

Även om vi alltid strävar efter att undvika avbokningar förbehåller vi oss rätten att avboka din semester av de skäl och med iakttagande av de tidsfrister som anges nedan.

Anledningar:

  • Om du inte uppfyller din skyldighet att betala resesumman.
  • Om vi har befogad anledning att befara att du inte kommer att betala resesumman eller inte kommer att betala hela resesumman, innan betalning har blivit utkrävbar.
  • Om det vid en tidpunkt som anges i avtalet står klart att det minsta antalet deltagare inte är tillräckligt

Tidsfrister:

  • För resor på mer än 6 dagar: uppsägning måste ske senast 20 dagar före avresan.
  • För resor på 2-6 dagar: uppsägning måste ske senast 7 dagar före avresan.
  • För resor på mindre än 2 dagar: uppsägning måste ske senast 48 timmar före avresa.

Tidsfrister för sista minuten-resor, det vill säga resor som äger rum inom 61 dagar efter bokningen, måste hela resans pris betalas inom två dagar efter att fakturan har skickats, oavsett den standardfrist på 10 dagar som nämns på fakturadokumentet. Om resenären inte betalar i tid kommer de att vara i rättslig försummelse och avtalet kan sägas upp omedelbart av TS.

Vi kan också ha rätt att avbryta din semester under din resa om du inte följer lokala lagar, turer, transportörer och inkvarteringsregler.
Vi kan inte ta på oss ansvar om fullgörandet eller det snabba fullgörandet av våra avtalsförpliktelser förhindras eller påverkas av att du inte följer tillämpliga lokala lagar samt bestämmelser om turer, transportörer och boende. Om du inte följer ovanstående eller begår någon olaglig handling, eller om TS (rimligen) tror att kundens beteende orsakar eller sannolikt kommer att orsaka fara, nöd eller väsentlig irritation för andra, kan TS säga upp dina researrangemang utan ansvar från TS sida, och du kommer inte att ha rätt till någon återbetalning för oanvända eller missade tjänster eller kostnader som uppstått till följd av uppsägningen.

Vi kan inte heller ta något ansvar om fullgörandet eller det snabba fullgörandet av våra avtalsförpliktelser förhindras eller påverkas av, eller om du lider skada eller förlust till följd av force majeure (se avsnitt 15.1). Under omständigheter som utgör force majeure kan vi inte återbetala några pengar till dig. Om vi kan återkräva några pengar från våra tjänsteleverantörer kommer vi dock att återbetala dessa till dig. I vilket fall som helst har du inte rätt till ytterligare ersättning.

Vi kan avboka din bekräftade semester om du inte uppfyller något krav i dessa bokningsvillkor som ger oss rätt att avboka.

6. Ändringar

6.1 Av kunden

Efter att din bokning har bekräftats, om du vill korrigera eventuella fel, göra ändringar i din resplan eller ditt ankomstdatum eller ersätta en resenär, kommer vi att göra allt för att tillgodose dina önskemål baserat på nedanstående villkor och tillgänglighet.

  • Ändringar tillåtna inom 10 dagar efter bokningsbekräftelsen:
    • Felaktigheter i bokningen: Läs noga igenom bekräftelsemeddelandet, fakturan, biljetterna och all annan dokumentation som vi skickar till dig så snart du får dem. Om du upptäcker några nödvändiga ändringar inom 10 dagar (t.ex. ett felstavat namn), vänligen informera oss omedelbart för att undvika eventuella avgifter. Efter tiodagarsperioden är vi dock skyldiga att ta ut en ändringsavgift på 125 USD eller 125,- €. Ändringar av internationella flygbiljetter medför alltid extra avgifter, oavsett ändringens art eller tidpunkt.
  • Ändringar tillåtna 61+ dagar före avresa:
    • Resans rutt, aktiviteter och boende: Om ditt avresedatum är mer än 61 dagar och förutsatt att 50% av resekostnaden redan har betalats, kan du begära att ändra aktiviteterna, boendet och rutten för din resplan. Detta kommer att leda till en avbokning av den ursprungliga bokade tjänsten (enligt avsnitt 5.3.1) och du kommer att behöva betala för den nya tjänsten och debiteras $ 150 eller € 150,- som administrativ kostnad, per engångsbegäran.
    • Ankomstdatum: Du kan ändra ditt ankomstdatum till ett senare datum än det ursprungliga. Det nya ankomstdatumet måste vara inom de kommande 12 månaderna. Detta är endast möjligt om det meddelas 61+ dagar före det ursprungliga avresedatumet och ändringen är en engångsföreteelse. Dessutom måste 50% av resekostnaderna redan ha betalats av kunden. Om en eller flera tjänster på semestern inte kommer att vara tillgängliga för de nya datumen, vid tidpunkten för ändringen, måste kunden betala för den eller de tjänster som de vill ersätta med. Om alla tjänster är tillgängliga på de nya datumen kommer den ursprungliga betalningen att användas för att täcka de ändrade bokningarna. Observera att vissa tjänsteleverantörer kanske inte har någon policy för senareläggning, och att en ändring av datum betraktas som en avbokning av den tidigare bokningen, med avgifter som överförs till kunden. I båda fallen debiteras du $200 eller €200,- som administrativ kostnad. Obs: Om du bokade dina internationella flygresor via oss kommer de nya resedatumen att vara beroende av tillgänglighet och ändringskostnader kommer att debiteras dig. Vi kan inte göra ändringar i din bekräftade resplan, av någon som helst anledning, inom 61 dagar före avresan (61:a dagen inkluderad) och en sådan begäran kommer att behandlas som en avbokning av den ursprungliga bokningen och kommer att omfattas av de avbokningsavgifter som anges i avsnitt 5.3.1.
  • Ändringar tillåtna upp till 7 dagar före avresa:
    • Ersättning av en resenär: Du kan begära att vi ersätter en resenär med en annan person. Detta gäller under förutsättning att följande villkor uppfylls;
        • Begäran lämnas in senast 7 kalenderdagar före avresan, genom ett e-postmeddelande till oss.
        • Den andra personen uppfyller alla villkor som gäller för avtalet, genom ett bekräftande e-postmeddelande till oss.

      Vänligen notera detta:
      Alla extra kostnader som är förknippade med ersättningen, till exempel för att ersätta ett barn med en vuxen som ökar de totala semesterkostnaderna, eller kostnader från flygbolag för att utfärda nya flygbiljetter, eller boende, utflykter ersättningsavgifter, kommer att vidarebefordras till resenären.
      I vilket fall som helst kommer du att debiteras $ 250 eller € 250,- som administrativ kostnad per resenär som ersätts.

      Vi kan inte acceptera ersättning av en resenär senare än 7 dagar före avresan. Sådana förfrågningar kommer att behandlas som avbokning av den ursprungliga resenären och kommer att omfattas av de avbokningsavgifter som anges i avsnitt 5.3.1.

6.2 Genom TS

Även om det är osannolikt att vi kommer att behöva göra några ändringar i din semester, förbehåller vi oss rätten att göra ändringar när som helst. De flesta ändringar är mindre och vi kommer att informera dig skriftligen så tidigt som möjligt. Om en större förändring krävs, till exempel en betydande förändring av dina flygningar, alla boenden eller alla aktiviteter,(och så länge det inte beror på force majeure eller flygbolagens schemaändringar), kommer Tanzania Specialist att göra alla rimliga ansträngningar för att säkerställa samma kvalitet och jämförbar upplevelse av resplanen. Om väsentliga förändringar minskar kvaliteten eller värdet på resetjänsterna, kommer TS att ge dig en rimlig tid att antingen acceptera förändringen, välja en annan semester, kräva en prisreduktion eller säga upp paketreseavtalet och få full återbetalning. Under alla omständigheter har du inte rätt till ytterligare ersättning.

Vi kan inte ge ersättning och kan inte ta på oss ansvar utöver de alternativ som nämns ovan om vi måste göra en ändring eller ställa in på grund av oförutsedda eller ovanliga omständigheter utanför vår kontroll, som vi inte kunde ha förhindrat även med största omsorg. Ingen kompensation eller alternativ kommer att finnas tillgängliga om vi avbokar på grund av att du inte följer våra bokningsvillkor om ändringen är mindre. En mindre ändring skulle inte ha någon betydande inverkan på din bekräftade semester baserat på den information som lämnades vid bokningen. Barn som är 2 år eller yngre är inte berättigade till kompensation.

Observera att vi inte kan hållas ansvariga för skador, förluster, utgifter eller andra kostnader:
a) som härrör från den information som du har lämnat om din bokning, som vi inte rimligen kunde ha förutsett, och som du skulle drabbas av eller ådra dig i händelse av ett brott mot vårt avtal med dig.
b) Som inte beror på något avtalsbrott eller annat fel från vår sida eller från våra anställda eller leverantörer. Vi kan inte heller ta ansvar för belopp som är relaterade till affärsförluster.

7. Försäkringar

Resenärer måste ha en adekvat heltäckande rese- och sjukförsäkring för sig själva och eventuella anhöriga/medresenärer under hela resan. Denna försäkring bör omfatta: sjukvårdskostnader och hemtransportkostnader. Valfria försäkringar är: avbokning eller inskränkning av safarin, akuta evakueringskostnader (flygande läkare), skada/stöld/förlust av personligt bagage, pengar och varor.

8. Medicinska tillstånd och funktionsnedsättningar

Om du eller någon i ditt sällskap har något medicinskt problem eller funktionshinder som kan påverka din semester, vänligen informera oss innan du bekräftar din bokning så att vi kan ge råd om lämpligheten av de valda arrangemangen. I vilket fall som helst måste du ge oss fullständiga uppgifter skriftligen vid bokningstillfället. Om vi rimligen bedömer att vi inte kan tillgodose resenärens specifika behov på ett adekvat sätt måste vi förbehålla oss rätten att avböja bokningen eller, om fullständiga uppgifter inte lämnas vid bokningstillfället, avboka när vi får kännedom om dem.

9. Resedokument

9.1 Pass, visum, vaccinationsdokument

Det åligger resenären att se till att pass och visum är giltiga för de länder som besöks. Det åligger också resenären att kontrollera att det finns bevis på vaccinationsdokument som krävs för att komma in på destinationen.

Vänligen verifiera med Immigration Services, Embassy, reglerna för pass, visum och vaccinationer före din avresa. Tanzania Specialist kan inte hållas ansvarigt för eventuella hinder som en resenär drabbas av till följd av underlåtenhet att inneha korrekta och fullständiga resedokument eller kostnader för att få dem.

9.2 Övriga

Vi skickar dig alla kuponger (i förekommande fall), inhemska e-biljetter, mellan två veckor och tre dagar före avresan.

10. Transportörer

Flyg- och sjötransporter, internationella eller inrikes, omfattas av de villkor som gäller för de transportörer som du reser med och av internationella konventioner. TS tar inget ansvar för att erbjuda någon som helst kompensation för inställda flyg, strejker, ändringar i tidtabellen, omdirigeringar, tekniska problem som inte är relaterade till TS, förlorat eller förlagt bagage, ombokningskostnader, missat boende eller förseningar som beror på ett operativt beslut av det berörda transportföretaget, även om vi gjorde biljettbokningen. Vi kommer dock att se till att den bokade semestern kan genomföras på bästa möjliga sätt.

Inrikes transporter med flyg och båt är föremål för ändringar i tidtabellen. I händelse av ändringar kommer resenären att meddelas så snart som möjligt och alla nödvändiga åtgärder kommer att vidtas för att säkerställa att resplanen förblir opåverkad.

TS ansvar för skador som du drabbas av är begränsat till tre gånger resesumman. TS är inte ansvarig för underlåtenhet att fullgöra en skyldighet om den är hänförlig till dig själv, är en följd av oundvikliga och extraordinära omständigheter eller är hänförlig till en tredje part som inte anlitas av arrangören vid utförandet av resetjänsterna.

11. Risker

Du bekräftar att deltagande i våra reseprodukter innebär inneboende risker förknippade med vildmarken, miljön, hälsa, transport och personlig säkerhet, som du frivilligt antar. Standarder för hygien, boende, sjukvård, kollektivtrafik och vägförhållanden kanske inte motsvarar de som gäller i ditt hemland eller din region. Sådana risker kan omfatta, men är inte begränsade till: möten med vilda djur, skogsbränder, extrema väderförhållanden, oländig terräng, endemiska sjukdomar (t.ex. malaria), säkerhet i kollektivtrafiken och stöld.

Tanzania Specialist kommer att göra rimliga ansträngningar för att ge dig vägledning om väderförhållanden, säkerhetshänsyn, fysiska utmaningar, hälsoformaliteter, lokala seder och tillämpliga lagar och förordningar i de områden som besöks.

Du samtycker till att vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa din personliga säkerhet under resan, inklusive korrekt användning av säkerhetsutrustning som säkerhetsbälten, selar eller hjälmar och efterlevnad av uppsatta varningar eller instruktioner. Tanzania Specialist ska inte hållas ansvarigt för någon skada som uppstår till följd av att du inte följer säkerhetsrekommendationer eller instruktioner som tillhandahålls av TS eller dess tredjepartsleverantörer.

12. Begränsningar av ansvar

12.1 TS tar ansvar för att din semester genomförs enligt beskrivningen före din avresa och att de tjänster som tillhandahålls når en rimlig lokal standard. Observera att vi inte kan ta ansvar för några tjänster som inte utgör en del av vårt kontrakt. Detta inkluderar till exempel eventuella ytterligare tjänster eller faciliteter som ditt hotell eller annan leverantör samtycker till att tillhandahålla dig där tjänsterna eller faciliteterna inte annonseras i vår broschyr och vi inte har kommit överens om att ordna dem.

12.2 När vår broschyr hänvisar till ”andra aktiviteter och tjänster” som inte ingår i ditt avtal med TS, tar vi inte på oss något ansvar. Dessa aktiviteter och tjänster drivs inte och kontrolleras inte på något sätt av TS. De utgör inte någon del av ditt kontrakt med TS, även om vi föreslår eller rekommenderar vissa operatörer / centra / resor och hjälper dig att boka sådana aktiviteter eller tjänster på något sätt. Följaktligen kan TS inte acceptera något ansvar i förhållande till dessa externa aktiviteter och tjänster. När vi gör eller tar emot bokningar för eller från dig avseende någon tillgänglig aktivitet eller tjänst, gör vi det enbart som bokningsagenter. Detta gäller oavsett om aktiviteten eller tjänsten annonseras eller nämns i vår broschyr eller på vår webbplats eller någon annanstans. Ditt kontrakt för sådan aktivitet eller tjänst kommer att vara med leverantören eller operatören av den aktiviteten eller tjänsten. TS har inget ansvar för någon sådan aktivitet eller tjänst eller för några handlingar eller försummelser av leverantören eller operatören eller för den / deras anställda eller agenter eller andra personer som är kopplade till aktiviteten eller tjänsten. Om vi i något avseende befinns ansvariga för någon sådan aktivitet eller tjänst, till exempel i vår egenskap av bokningsagent, är detta ansvar begränsat till kostnaden för den aktuella aktiviteten eller utflykten. Vi begränsar inte eller utesluter inte vårt ansvar för dödsfall eller personskada som uppstår på grund av vår försumlighet.

12.3 Vi vill påminna dig om att infrastrukturen i utvecklingsländer kanske inte håller samma standard som i hemlandet. På vissa boenden kan det förekomma tillfälliga strömavbrott eller vattenbrist.
TS ansvar för skador som du drabbas av är begränsat till tre gånger resesumman. TS ansvarar inte för underlåtenhet att fullgöra en skyldighet om den är hänförlig till dig själv, är en följd av oundvikliga och extraordinära omständigheter eller är hänförlig till en tredje part som inte anlitats av arrangören vid utförandet av resetjänsterna.

12.4 Tanzania Specialist ansvarar inte för brott mot en skyldighet om det är hänförligt till dig som resenär, är en följd av oundvikliga och extraordinära omständigheter, är hänförligt till en tredje part som inte anlitats av researrangören vid utförandet av resetjänsterna eller avvikelsen inte kunde ha förutsetts eller förhindrats.

13. Problem under din resa

Om du stöter på några problem under din semester ska du omedelbart meddela respektive tjänsteleverantör (t.ex. camping-/hotellchef eller aktivitetsarrangör), som kommer att göra allt för att ta itu med och lösa problemet. Vi förser dig också med kontaktuppgifter till din kundnöjdhetsagent på resmålet för detta ändamål och hjälper dig så mycket som möjligt, till exempel med information om medicinska tjänster, lokala myndigheter och konsulärt bistånd, om det behövs, och med praktisk hjälp som att hitta ett alternativt researrangemang. Om problemet inte kan lösas på plats är det viktigt att du ger TS fullständiga skriftliga uppgifter inom 28 dagar efter det att du återvänt till ditt hemland. Om du inte följer detta förfarande kommer vi inte att kunna ta på oss något ansvar (om något ansvar skulle föreligga), eftersom vi då inte får möjlighet att undersöka och åtgärda problemet.

14. Lokala lagar och förordningar

Under hela resan måste du följa alla tillämpliga lokala lagar samt bestämmelser för utflykter, transportörer och boende.

15. Definitioner

15.1 Force majeure

I dessa bokningsvillkor avses med force majeure varje händelse som vi eller leverantören av tjänsterna i fråga inte ens med all vederbörlig omsorg kan förutse eller undvika. Sådana händelser inkluderar sannolikt, men är inte begränsade till, krig, hot om krig, inbördeskrig, upplopp, civil oordning/oroligheter, arbetskonflikt, faktisk eller hot om terroristaktivitet, naturkatastrof eller kärnkraftskatastrof, brand, översvämning, utbrott av en epidemi eller pandemi, tekniska problem med transport, inställd eller ändrad reguljärflygning, stängning eller överbelastning av flygplatser eller hamnar, ogynnsamma förhållanden och alla liknande händelser utanför vår kontroll.

15.2 Mindre ändring

I dessa bokningsvillkor är en mindre ändring en ändring som inte väsentligt skulle påverka din bekräftade semester baserat på den information som tillhandahålls vid bokningen.

16. Översättning av villkor och bestämmelser

Dessa villkor och bestämmelser är ursprungligen skrivna på engelska. De kan komma att översättas till andra språk. Om det efter översättningen råder oenighet om betydelsen av ord och/eller meningar i villkoren, kommer den slutliga betydelsen att fastställas utifrån den ursprungliga engelska versionen.

17. Kontrakt

Ditt avtal är med Tanzania Specialist B.V. Vi uppmärksammar dig på ovanstående villkor, som täcker alla broschyrer och korrespondens och alla bokningar som görs med oss. Varje avtal med TS är föremål för dessa villkor från vilka ingen person, annan än en direktör för TS, har befogenhet att avvika. Att göra en bokning med Tanzania Specialist betraktas som acceptans av huvudklienten och alla parter i gruppen av ovanstående villkor innan avtalet mellan oss uppstår.

Genom att göra en bokning av ett resepaket uppstår ett paketreseavtal mellan dig och TS. Bokningsbekräftelsen är avtalet mellan dig och TS. Detta dokument är beviset på paketreseavtalets existens och innehåll. Minderåriga får inte göra en bokning.

18. Jurisdiktion

Nederländsk lag är tillämplig på de avtal som har ingåtts, ändrats eller kompletterats på grundval av dessa villkor, såvida inte annan lag är tillämplig på grund av tvingande regler. Endast en nederländsk domstol är behörig att fatta beslut, såvida inte en annan domstol är behörig på grundval av tvingande regler.

Låt oss skapa din skräddarsydda resa

Kostnadsfri offert utan förpliktelser

Börja planera din resa

Ring en expert

Få personlig rådgivning från våra experter

SV: +31 174 788 108 Kontakt